Algemene Voorwaarden – By Elles

Welkom bij By Elles. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle bestellingen die geplaatst worden via onze webshop: 

1. Bedrijfsgegevens

By Elles
De Grie 22
8464 PB Sintjohannesga
KVK-nummer: 97558613
E-mailadres: info@byelles.nl

2. Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van By Elles en op elke tot stand gekomen overeenkomst tussen By Elles en de consument.

3. Het aanbod

Wij streven ernaar de producten zo nauwkeurig mogelijk te presenteren. Toch kan het voorkomen dat kleuren of afmetingen iets afwijken van de werkelijkheid. Kennelijke fouten of vergissingen in het aanbod binden ons niet.

4. De overeenkomst

De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de klant een bestelling plaatst en hiervan een bevestiging ontvangt. By Elles behoudt zich het recht voor om bestellingen te weigeren of aanvullende informatie op te vragen.

5. Prijzen

Alle vermelde prijzen zijn in euro’s, inclusief btw en exclusief verzendkosten. Eventuele verzendkosten worden duidelijk vermeld tijdens het afrekenproces.

6. Betaling

Betaling dient vooraf te geschieden via de beschikbare betaalmethoden op onze website. De bestelling wordt pas verzonden na ontvangst van de betaling.

7. Levering

Wij streven ernaar om bestellingen binnen [1-3 werkdagen] te verzenden. De levering vindt plaats op het door de klant opgegeven adres. Vertragingen geven geen recht op schadevergoeding.

8. Herroepingsrecht

Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Na annulering heb je nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen.
Het product dient ongebruikt, onbeschadigd en in de originele verpakking retour gezonden te worden.
De kosten voor retourzending zijn voor rekening van de klant.

9. Garantie

Wij geven om onze producten en doen logischerwijs ons best om deze in topconditie aan te leveren. Mocht een product toch defect raken binnen de garantietermijn, neem dan contact met ons op.

10. Aansprakelijkheid

By Elles is niet aansprakelijk voor schade ontstaan door verkeerd gebruik van geleverde producten of voor indirecte schade, waaronder gevolgschade.

11. Klachten

Heb je een klacht? Neem dan eerst contact met ons op via info@byelles.nl. We zullen samen tot een passende oplossing proberen te komen.

12. Toepasselijk recht 

Op alle overeenkomsten is het Nederlands recht van toepassing. Eventuele geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in Nederland.

13. Verzending en bezorgproblemen

1. Mislukte levering / niet thuis bij bezorgpoging
Indien een pakket niet succesvol geleverd kan worden (bijvoorbeeld omdat de klant niet thuis is of een foutief adres heeft opgegeven), wordt het pakket doorgaans aangeboden bij een afhaalpunt. De klant is zelf verantwoordelijk voor het tijdig ophalen van het pakket binnen de termijn die door de bezorgdienst wordt gehanteerd.

2. Niet opgehaalde pakketten
Wanneer een klant het pakket niet ophaalt bij een afhaalpunt en dit retour wordt gestuurd naar onze webshop, worden de gemaakte verzend- en retourkosten in mindering gebracht op het eventueel terug te storten bedrag. Indien gewenst kan het pakket opnieuw worden verzonden, nadat de klant de bijkomende verzendkosten heeft voldaan.

3. Zoekgeraakte zendingen
In het geval van een vermiste of zoekgeraakte zending onderzoeken wij de situatie in samenwerking met de vervoerder. Dit kan enkele werkdagen duren. Pas na afronding van het onderzoek kunnen wij overgaan tot een passende oplossing, zoals een vervangend product of terugbetaling. De klant dient ons binnen 14 dagen na de verwachte leverdatum op de hoogte te stellen van een niet-ontvangen zending.

4. Beschadigde zendingen
Is het product beschadigd bij aankomst? Neem dan binnen 48 uur na ontvangst contact met ons op, bij voorkeur met foto’s van het beschadigde artikel én de verpakking. Wij zullen op basis van de situatie een passende oplossing bieden, zoals vervanging of restitutie.